Schola parafialna z wizytą Krynicy Zdrój

We wtorek, 27 czerwca dzieci ze scholii parafialnej wraz z rodzinami wyjechały z siostrą Gaudencją na wycieczkę do Krynicy Zdroju. Towarzyszyli nam również Ks. Proboszcz Wiesław Baran i siostra Augustyna. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania ogrodów biblijnych w Muszynie. Pani Przewodnik swoim pięknym opowiadaniem przeniosła nas do Ziemi Świętej z czasów Pana Jezusa. Przedstawiane w ogrodzie sceny biblijne pomogły nam przeżywać prawie „na żywo” wydarzenia biblijne Starego i Nowego Testamentu. Oprócz pięknych ogrodów biblijnych weszliśmy również do ogrodów zmysłów,  by podziwiać piękne widoki, zapachy, roślinność i mogliśmy też zadbać o kondycję na przyrządach do ćwiczeń. Kolejnym miejscem naszej wycieczki było Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin i uzdrowienia chorych w Tyliczu. Ksiądz Proboszcz z sanktuarium bardzo ciekawie i z poczuciem humoru opowiadał o historii sanktuarium oraz Golgocie , na terenie której znajdują się kaplice z tajemnicami różańca, Aleja świętych oraz kamienie z religijno-patriotycznymi sentencjami, warte przemyślenia. Weszliśmy również do zabytkowego starego kościółka (byłej grekokatolickiej cerkwi – obecnie w remoncie).„To właśnie w sanktuarium człowiek czuje się oddany i zawierzony Matce Bożej – zwrócił uwagę ordynariusz diecezji. Otwiera przed Nią swe serce i mówi Jej o wszystkim. Bierze Ją do siebie, we wszystkie swoje sprawy. Tutaj nie ukrywamy kim naprawdę jesteśmy. W sanktuarium możemy przed Maryją wypowiedzieć się całkowicie, nie grając żadnych ról, nie tworząc pozorów tak jak w życiu   codziennym, zewnętrznym. Mamy tę możliwość bycia sobą w obecności Maryi, naszej Matki – powiedział biskup Andrzej Jeż. Sanktuarium to miejsce szczególnej tęsknoty człowieka za Bogiem – dodał.” Sanktuarium Matki Bożej w Tyliczu jest 25 sanktuarium maryjnym w diecezji tarnowskiej. To miejsce szczególnego oddziaływania Matki Bożej – opiekunki rodzin i uzdrowienia chorych. W kościele mogliśmy również ucałować relikwie św. Jana Pawła II i św. s. Faustyny. Ostatnim miejscem naszej podróży była Krynica Zdrój, a konkretnie deptak i jego atrakcje: pijalnie wód zdrojowych, Góra Parkowa, gokardy i piękne fontanny mieniące się kolorami. Pełni wspaniałych wrażeń, umocnieni duchowo o godz. 20.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.